måndag 30 december 2013

Tjugohundratretton

Ett intensivt år går mot sitt slut. 
Det har dels bestått av föräldraledighet - en så kallad "ledighet" som i själva verket är mer än ett heltidsjobb, dygnet runt, alla dagar i veckan. Slitsamt och tufft, men ett "jobb" där man får mer kärlek finns inte. I somras lärde sig Elvin att cykla och Elsie tog sina första stapplande steg. Det här året har gett mig mer stolthet, lycka och kärlek än jag tidigare känt.  

I kombination med föräldra"ledigheten" valde jag att gå en dekoratörsutbildning i Stockholm. Till en början var det skönt att få egentid och lära mig mer om färg och form etc. men snart blev uppgifterna mer krävande och dygnets timmar räckte inte riktigt. Bloggen fick därför ta mindre plats än tidigare. När jag tänker tillbaka på bloggåret känns det som jag inte har bidragit särskilt mycket, men när jag nu kikat igenom bilderna från 2013 så har det nog funnits lite glimtar ändå.

En liten repris. Håll till godo!

Januari
Lillan växer ur vaggan och jag försöker njuta medan hon trots allt ännu är bebis.

Ute är det snö och minusgrader, men jag längtar efter våren och tar in
pastelliga färger. Mintgröna toner kommer hänga med hela året.

Februari
Ammar fortfarande och är sugen på bakelser. Det blir bland annat onödigt söta
minipajer och goda semlor.

Mars
Jag firar min trettioandra födelsedag på påskafton med familj och vänner.
Jag och kärleken firar femårig bröllopsdag och minns dagen i Jukkasjärvi.

April
Det är lerigt på hela tomten och som kontrast vill jag ha mycket vitt inne.
Krispiga tulpaner piggar upp och gör dukningen i skolan finfin.
Välkomnar våren med några små planteringar.

Maj
Älskade Lilleman fyller 4 år och det firas ordentligt med kalas och godsaker.

Juni
Firar farmor Elsie som fyller 88 år och fotograferar små underbaringar.
Efter att jag varit svarthårig i cirka tio år testar jag att bli rödhårig.
Hemma är det fortfarande mintiga toner till det vita som gäller.

Juli
Vi jobbar stenhårt med infarten och det är smutsigt värre.
Gräver upp några glasflaskor som blir fina vaser till sommarblommorna.
Hänger på altanen och fixar mig en stege av gamla störar och en enkel sittbänk
av murstenar och en planka.
Njuter av sand mellan tårna hos rara Tant Turkos i Närpes, Finland.

Augusti
Lilla Elsie kär fyller ett år och det firas med godsaker och kärlek från nära och kära.
Trädkojan som Elvin byggt med morfar invigs och inreds med rosa möbler.

September
Känner att jag haft en underbar sommar och faktiskt är redo för hösten.
Plockar in lite höstfärger i form av löv och nypon.
Oktober
Lilleman designar årets läckra dinosauriepumpa.
Undrar vart sjutton åren tog vägen när jag och kärleken firar 15-årig förlovningsdag.
I inredningen gillar jag rostigt och rustikt i konstrast till det vita och rena. 


November
Lite småkär i trädetaljer.
Tar in trästegen, bygger ett soffbord av trälådor och hänger upp en gammal
ljusslinga från garaget.


December
Slututställning i skolan och jag får min examen som visual merchandiser. Tjoho!
Ingen snö, men jul blev det och hela familjen åkte hästsläde till skogen.
Mycket pepparkaksbak med Elvin som ville bygga grävmaskin, åkgräsklippare,
röjsåg och utedass. Sagt och gjort!

Nu ser jag fram emot ett nytt, spännande år! 
Hoppas ni hänger med mig. Tack till er alla som kikat in här och extra tack 
till er som hör av er på ett eller annat sätt. 
TUSEN TACK & GOTT NYTT ÅR!
Hoppas vi ses!
Varma kramar till er alla!
Lina

6 kommentarer:

  1. Vad kul att få se alla fina bilder från ditt 2013! Fortsätter att kika in här :)
    Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken tillbakablick med vackra bilder!
    Ett riktigt Gott Nytt 2014 önskar jag dig.
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Härlig sammanfattning med härliga bilder!! Nytt spännande år att fylla med trevligheter! 💕kram💕 Elenor

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och fin text i en underbar sammanfattning :) Blir spännande att se vad 2014 ska fyllas med. Varm kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hey! I think that your blog is really, really nice! I'm fascinated by your intuition for design and the amount of care and thought you have put into your blog! Tack så mycket for this example of an awesome blog!

    SvaraRadera
  6. TUSEN TACK!!! Era ord värmer! Love U!
    Varma kramar <3

    SvaraRadera