tisdag 17 september 2019

Hej grå, hejdå grönblå

Grått högskåp (SÅLT)

SÅLT


SÅLT


Ett nytt grått högskåp har flyttat in i butiken. Från början gulnad furu, som jag valde att schellacka innan målning. Sen var det ju det där med att välja färg... Jag såg skåpet framför mig i en ljus grå färg... men så blev det inte riktigt utan jag kände att skåpet behövde tuffas till lite med en lite mörkare nyans. Och så kunde jag inte låta bli att använda det svarta vaxet för att ge det ganska enkla skåpet mer karaktär. Älskar resultatet!

De två maffigaste och ståtligaste skåpen har förresten hittat sina nya hem. Hur kul?!?! Fast det gjorde förstås lite (eller ganska mycket) ont i hjärtat också. Båda skåpen (och framför allt Narnia) har varit mina kära ögonstenar, men det känns verkligen toppen att de får sina nya riktiga hem. Narniaskåpet står för tillfället kvar i butiken (för den som vill komma och kika) och flyttar snart till Sigtuna. Det flyttar förresten ihop med några andra möbler från gårdsbutiken, vilket känns jätteroligt! Bokskåpet flyttade till sitt nya hem i Bollnäs i helgen. Fantastiskt roligt med långväga kunder. 

Önskar dig en fortsatt fin vecka och givetvis - varmt välkommen till butiken onsdag, fredag, lördag OCH söndag!! I helgen är det nämligen dags för kursen KREATIV HELG. Och vet du, det finns EN sista plats kvar om du är intresserad. Jag längtar massor efter att få vara med om all förvandling som kommer ske! Mer info om kursen hittar du här.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar