måndag 29 augusti 2011

Rött med vita knutar

Föräldrarnas hus med nya uterummet
 
Så här ståtligt blev föräldrarnas hus med det nya uterummet. De har också många fönster att putsa ser jag, så jag är ju inte ensam med fönster-putsar-eländet. Deras fönster är dock betydligt renare än våra (som bara smutsigare för var dag som går). Jag skyller på min trasiga axel. Måla möbler däremot, ja det går finfint det. Inga problem ;o)

Jag och familjen var för övrigt på kantarelljakt i skogen igår. Vi hittade enbart narrkantareller (varför finns dessa lurifaxar?). Det blev alltså ingen efterlängtad svampsmörgås på kvällskvisten, även om jag möjligen hade blivit en kul typ om jag hade testat...


Må så gott!
Kram Lina

3 kommentarer:

  1. Åhh va charmigt dem har det, nu längtar jag ännu mer hem till Finland och pappas stuga! Får aldrig nog av dessa mysiga röda hus med vita knutar, kommer alltid ha sin charm <3
    / Jeanette

    SvaraRadera
  2. Huset blev ju supercharmigt med alla fönster. Men Lina! du vet väl att det finns sådana som livnär sig på att putsa ;P och inte är det sååååå dyrt heller!!! hi,hi

    Love you!!! /E-beth

    SvaraRadera
  3. Finns det? Bra där! Det tål att tänkas på ;o)

    Varma kramar till er båda - Beth och Lilla J ;o)

    SvaraRadera