söndag 22 juli 2012

En händig å en heffaklump

Händig pappa fixar Lillemans nya rum

Heffa-mamma, vecka 37+1
Det har varit en intressant helg. Jag älskar att se nya saker skapas och nu är det Lillemans nya rum som börjar förvandlas. Men vad jag har klurat hit och dit... 

Panel på två eller tre väggar? Stående eller liggande? Kanske tapet? Någon färg eller bara vitt? Ja, för att inte utesluta något så blir alla väggar olika. Haha! Såhär: En helvägg med liggande panel, en vägg med stjärntapet och stående bröstpanel, en vägg med stjärntapet och liggande bröstpanel och så avslutningsvis en vanlig vitmålad vägg... äsch, jag får visa fler bilder framöver. Det låter rörigt, men jag tror det kan bli charmigt!

Tack och lov för en händig karl som fixar ALLT! Lilleman har förstås också varit med och jobbat - hämtat virke på brädgården och sen målat på väggarna (syns på första bilden). Själv har jag dragit på mig snickisarna för att känna mig lite delaktig. Har förstås inte kunnat hålla händerna borta från penseln, så det har blivit lite vita penseldrag på panelen. Mamsen är dock en ängel som hjälper till! 

Kramar Lina

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att fixa fint =) Du strålar tjejen. Tänk att när jag ser en gravid mage saknar jag den jag hade för 5 år sen *skrattar* Fast då mot slutet ville man bli sig själv igen =)
    Kram och ha det toppen

    SvaraRadera
  2. Tack ;o) Ja, nu känns det som jag varit gravid länge och det vore fantastiskt att bli lite mer rörlig igen och kunna ha lite vettiga kläder.
    Kram

    SvaraRadera