fredag 24 augusti 2012

Lite sliten...

Gammal stol i kontoret

lite sliten



Den här stolen ser väl ut ungefär som jag känner mig. Trött och sliten med andra ord. Nio månaders graviditet sätter sina spår. Hm.. det känns faktiskt som om jag åldrats mer än de knappa nio månader den varade. Orättvist!

Mycket orättvist! Till skillnad från stolen kallas det väl inte patina när det gäller mig? Varför blir den charmigare med tiden, men inte jag? Nåväl, mitt hjärta innehåller mer kärlek än någonsin och det är ju det som räknas. Såde'så!

Ha nu en fortsatt mysig fredag! Jag och Elsie kommer minsann smita iväg på tjejmiddag tillsammans med några mer eller mindre slitna (men ack så fina) vänner. Nygravida, höggravida och nyförlösta. Jo, jag tackar ja. Vilket underbart gäng!

Kramar Lina

PS. Stolen hittade jag i gamla ladan och den får tills vidare bo i kontoret.

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Vet hur du känner dig, vilket är svårt för killar att förstå ibland...eller nästan alltid. Vi (läs jag) hade den jobbigaste natten hittills sen lilla My föddes ( hon är 6mån nu i veckan), hon vaknade hela tiden, vilket inte är så konstigt för hon börjar bli förkyld stackarn. Och vid 4 ville hon promt gå upp. Då va älsklingen min så snäll att han gick upp med henne och de somnade väl om sisådär kl 6. Även fast jag fick sova är jag jättetrött idag. Våra mammakroppar är inställda på att reagera på alla små ljud som våra sötaste bebisar gör och det betyder att jag inte kunde sova bra efter de gick upp...suck. jaja..nu till det jag egentligen hade tänkt skriva ;)
    Den svarta byrån har en så fin och härlig svart färg, har du målat den (isf med vad) eller har du köpt den så?
    Trevlig helg/ Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... undrar när/om jag kommer vänja mig vid att vara vaken på natten... Haha, hade visst glömt hur det var att ha en pyttemänniska hemma ;o)
      Den svarta möbeln på bilderna i detta inlägg är ett gammalt skrivbord. Det var från början mörkbrunt men sen målade jag det svart med matt lackfärg (märke Lady från Jotun). Kanonfärg som täcker jättebra! Kan rekommenderas!
      Må så gott och sov gott ;o)
      Kram Lina

      Radera