måndag 26 augusti 2013

dukning i det gröna


Dukning utomhus



I två dagar har jag ägnat mig åt att kratta ut jord (och njutit av den underbara solen). Ni som följer mig på Instagram (linapalandet) vet att jag var så fantastiskt romantisk och gav karln min en prima jordhög i födelsedagspresent (inslagen till och med) för några veckor sen. Nu är högen borta. Fint utkrattad väntar jorden på att ett par tre gräsfrön ska pillas ner. Sen blir det nog till att beställa ett lass till... puh! Blåsor på händerna. Jepp.

Som kontrast till mitt dammigt, jordiga liv bjuder jag på en romantisk dukning som jag gjorde för ett par år sen. Det var innan jag hade bloggen, så bilderna har jag inte visat förut. Inte så tokigt med det rosa och gröna.

Må så gott! Kram på er!
Lina

PS. Porslin från Ikea (tror dock att serien har utgått), vinglas från Orrefors, karaff med vattenglas från Steninge glasbruk.

2 kommentarer:

  1. God morgon !

    Visst är det så att vissa saker gör blåsor i händerna och inget får man ju gratis när man håller på men å andra sidan får man ju njuta av det färdiga resultatet...

    En sån fin dukning !

    Så fint det var med Lilla systers 1 - års present !
    Härlig med såna äkta vänner.

    Må så gott och ha en fin vecka !

    Kram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Önskar dig en fortsatt solig och fin vecka.
      Kramar Lina

      Radera