fredag 17 oktober 2014

grågröna toner från vettet



Riddarskåpet har bytt skepnad

Målat med kalklitir (lute secco)

Ta'daa! Det nya skåpet! Love it!




Förut vitt, vitt, vitt. Numera grönt, grönt, grönt. Inte supergrönt, men grågrönt. 

Många har undrat om jag tappat förståndet. Måla riddarskåpet?! Är du från vettet? Men se, det är jag inte alls. Allt det vita har som sagt hängt med så länge att jag känner för lite färg. Och vilken färg passar här, om inte grönt? Dessutom är det inte supergrönt. Om jag lessnar är det inte värre än att att ta fram penseln igen. Jag lever lite mer här och nu och gör det jag känner för utan att fundera så jäkla mycket. Dessa materiella ting går att byta ut och förändra hundrasjuttiotolv gånger. Minst.

Vad tycks om det nya vitrinskåpet som också blev grågrönt? Kunde inte låta bli. Det saknar fortfarande glas och knoppar, men det blir väl färdigt i framtiden. Ingen brådska här inte :-)

Kram och trevlig helg!
Lina

PS. Jag lovar att bjuda på fler grågröna bilder. Detta fick bli ett litet smakprov.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det blev suuuuperfint!
    O visst kan man måla igen om man ågrar sig... har ju liksom hänt förr att man har gjort det;-)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tuuuusen Taaaack!!! :-)
      Må så gott! Kramar

      Radera