söndag 29 maj 2016

KaLasTaJm


Mumsigt för Lilleman och sina kalaskompisar

Ballongerna visade sig vara fyllda med ledtrådar till en skattkista

Gräddfyllda gubbar





Minimunkar

Godaste födelsedagstårtan (Pinocchio)

Polisens bästa fikabröd

Här hemma har vi kalasat idag. Käraste Lilleman har blivit 7 år gammal och idag kom kompisarna på poliskalas. 

Inför kalaset föreslog jag att vi skulle göra en polistårta, men han bad själv mormor att baka favorittårtan med maräng och grädde. Jag vet precis - den tårtan har varit min klara favorit alla födelsedagar så länge jag kan minnas. Och munkar var absolut nödvändigt. Det har han sett på film att poliser mumsar i sig på fikarasten. Tack och lov för munkjärnet! Rosa brukar munkarna tydligen vara. Med strössel på, vilket han själv fixade till. 


Det har varit en rolig dag bland alla busfrö'n! Vi fortsätter kalasandet några veckor till tror jag. Helgerna är fyllda av barnkalas, avslutningar, konfirmation med mera. Och sommaren kommer väl alldeles strax igång. Lovely!

Kram på er!
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar