lördag 11 maj 2013

Midsommarskyltning









Idag färdigställde vi denna skyltning i skolan och resultatet blev himla skoj, tycker jag! Uppgiften var att skylta med en produkt som går att sälja + temat "svensk sommarhögtid med en twist". Joråsåatteee... jag och härliga Jeanette slog våra kloka huvuden ihop och efter ett antal hjärnsnurr så kom vi fram till detta - Hunterstövlar till en regnig midsommar! Vi som vanligtvis inte är stormförtjusta i färgen gul, tog oss an en riktigt rolig utmaning. Det må regna på midsommar, men den gula färgen piggar upp vem som helst (och numera är vi tokstollar faktiskt förtjusta i gult).

Den underbara bänken och de fräna älghornen lånade vi av min rara kusin vitamin, Mona. Gula rosor tillsammans med lite gula kvistar (som vi plockade i väggrenen på väg till skolan imorse) hamnade i mina älsklingsstövlar. Järnringen hittade jag på tomten häromdagen. Det roliga är att det faktiskt är en gammal ring till just en midsommarstång.

Tusen tack Jeanette för en knasigt rolig skyltning. Vad gör man inte för konsten! Tänk vilka glada miner och roliga kommentarer vi fick när vi bar bänk och horn genom stan! Tack snällaste kusin Mona för lånet! Love U!

Kram Lina

4 kommentarer:

  1. Vill ha........Hunterstövlar å svensk midsommar, så mycket att det gör ONT!!!!!!!

    Bra jobbat//E-beth

    SvaraRadera
  2. Det blev sååå bra , applåder :) och ja ni fick även tant turkos att omvärdera "gult e fult" , haha. Nästan lite sugen på att köpa nått gult nu, hmmmm
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vilken skyltning! Ni lyckades riktigt bra tycker jag!

    SvaraRadera
  4. TACK!!! Kul att ni gillade skyltningen! Varma kramar <3

    SvaraRadera