lördag 23 november 2013

vardagsrum innan adventspiff

Gamla ting blir nytt i vardagsrummet

Soffbord, stege och bygglampa

Soffbord av gamla äppellådor


Bygglampa med färgrester på

Så här ser det ut nu innan det är dags att piffa inför advent. Och jodå. Den gamla bygglampan från garaget hänger kvar, den hemmasnickrade stegen av gamla störar och soffbordet i form av gamla äppellådor har fått stanna. Jag fnissar åt mig själv ibland, som har en så kallad "inredningsblogg" utan att jag shoppar inredning (ja, väldigt sällan är det iallafall). Nej, ni som följt mig vet att här handlar det om att förnya med färg, form och gamla ting. Tänk vad mycket det går att skapa utan att spendera särskilt många slantar. Jag ser helt enkelt det vackra i gammalt "skrutt". Jag kan bli kär i en gammal etikett, en rostig nyckel eller en trasig golvplanka. Lyckan är att hitta något unikt, något som inte går att köpa för pengar. Sån är jag ;-)

Må så gott!
Kramar Lina

4 kommentarer:

  1. Och det är ju perfekt!!
    Ibland kan man ju inte shoppa allt man vill ha heller...
    Jag tycker att du har en jättefin blogg och du visar alltid fantastiska bilder. Och jag blir alltid jätteinspirerad här:)

    Du har rätt, jag har varit sjuk. Fick leukemi 2007 och transplanterades med min systers benmärg samma år. Vägen tillbaka var lång och krokig. Men nu är jag återställd.
    Det är därför jag blir lite extra nojjig när jag blir sjuk och ofta får jag hantera mig själv som man hanterar barn när de blir sjuk, hellre en dag hemma extra än gå för tidigt till jobbet...

    Ha en fin kväll nu!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, rara Anna!
      Tänk vad du varit med om <3 Tack och lov att du mår bra! Varmaste kramarna till dig <3

      Radera
  2. Och det är just det Lina som gör dig unik och som gör din blogg så fantastisk och inspirerande :)
    Jag blir alltid så imponerad av allt du hittar på och dessutom lyckas genomföra med typ ngr pinnar o en tråd, eller allt vackert du får till med just "skrutt" ;)
    Din blogg är lite DIY och det är befriande och sååå skönt, jobbigt att följa bloggar där man blir kär i en ny pryl varje dag, googlar priset o blir ledsen för man har inte råd. Love you Lina, och det du gör, varm kram Tant Turkos ;)

    SvaraRadera
  3. Och wow så fint med det mörka ruffa trä inslagen och de nya skatterna du hittat i skattkammarn på gården, toppen fint som vanligt. Kram Mia/tant Turkos

    SvaraRadera