tisdag 11 november 2014

inte direkt otäckt

Bounty Wannabe


Ja, det finns då dagar till allt. Chokladens dag! Ja, men varför inte? Choklad är ju inte direkt otäckt eller något som är jobbigt att bli påmind om. 

Vi brukar göra vår egen choklad och smaksätta med exempelvis jordnötssmör, flingsalt eller hallon. Nästa gång ska vi testa lakritspulver. Det kan väl inte bli fel? Kanske något att fira chokladkvällen med? Eller just det, ikväll blir det granola. Lakritschokladen får vi "fira" med en annan dag. Att fira är viktigt tycker jag... eller ganska oviktigt kanske, men desto mer kul... och det behövs mer kuligheter här i livet. 

Ha det fint!
Kram Lina

Aha! En rejäl nypa kakao i kvällens granola!



1 kommentar:

  1. Mmmm... choklad....

    Hörde du att jag hade kladdkakesmet i mina bullar i förra veckan? Alltså, istället för kanel, smör och socker smetade jag ut kladdkakesmet. eller en del av den, höll på med en kladdkaka samtidigt som jag bakade bullar. När ugnen ändå var på liksom... Elen är dyr här i Spanien!

    Det gick det med, kan jag lova!

    SvaraRadera