torsdag 26 mars 2015

Jag döper dig till...

 ...eeh! Jaa, nää. 
Det här med namn var ju inte så lätt!
Det bör vara enkelt och inte för långt, gärna lite fyndigt och fastna i folks huvuden, säga något om vad företaget står för och en massa sån't vettigt...

Jo, men visst! 

"Lina på Landet" passar bloggen och gårdsbutiken, där jag bjuder på mitt eget tycke och smak. Men som inredare och stylist vill jag göra så mycket mer än det lantliga och då behöver jag ett bredare företagsnamn.

Jag hade några namnförslag till en början och hörde mig för bland vänner och bekanta. 
Jag blev inte ett dugg klokare!
Någon sa "Å, vad bra" medan en annan skrattade och sa "Näää!" 
Jag skrynklade ihop hjärnan och hittade på några nya.
"Å, vad bra".... och "Näää! Det låter som...."

Tack till alla bollplank.
Ni vet att jag uppskattar både hiss och diss!

Slutligen var det jag och brorsan som knåpade ihop ett namn.
Vi tänkte på orden 
"design" + "signature" + "nature"
och det blir ju såklart....



Det kändes rätt!
Äntligen! Och jag struntade i att fråga vad folk tyckte! 
Jag valde att registrera namnet. 
Kanske dumt. Men ganska skönt. 

Loggan har jag knåpat ihop så gott jag kunnat, men jag kommer behöva hjälp med att fila och putsa på den med rätt verktyg. Den duger tillsvidare. 

Och uttalet då? 
Man säger som man vill.
Vissa säger desig-Nature (med betoning på nature).
Andra säger De-signatur (på svenska med betoning på signatur).
Jag säger De-signature (med betoning på signature).
Eller så säger vi bara "Lina på Landet".
Precis som vanligt. Bara att jag har ett jäkligt snyggt firmanamn nu... *skratt*

Kram på er!
Lina

3 kommentarer:

  1. Himla snyggt!!!!
    Lycka till :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. VAd spännande med eget. Fint namn ni kom fram till. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Detta blir hur bra som helst. Hejja dig!!!!!!!
    Kramizzar // E-beth

    SvaraRadera