lördag 18 augusti 2018

Till en 6-åring

Dotterns 6-årspresent


Maileg-docka med säng var en passande födelsedagspresent

En annan del av rummet med loftsängen och det egna huset


En liten tös på 6 år behöver ett dockskåp. Tyckte jag, och sökte efter ett passande skåp som skulle rymmas i hennes rum. Till slut hittade jag en lagom stor möbel som skulle kunna funka. Och när jag väl skulle hämta skåpet på andra sidan stan såg jag att det hade små fönster med foder, belysning och dörrhål mellan rummen på "övervåningen". Vilken bonus!! Och så berättade säljaren att hon själv hade fått dockskåpet när hon var 6 år och att hennes mamma i sin tur fått det av sin pappa på sin 6-årsdag för 80 år sedan. Härlig historia och nu får skåpet leva vidare i vår familj.

Jag hade några dagar på mig att piffa skåpet (men jösses vilken tid allting tog). Det målades, tapetserades och fick nya golv i form av heltäckningsmattor och trägolv. Jag tog hjälp av tapetprover från Colorama Arlandastad och mattprover från Happy Homes Märsta. TACK! Vi kommer att kunna pyssla och fixa många timmar till och många gånger om :-)

Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar