söndag 6 januari 2013

HeMMaGjOrT




Idag har saker och ting bytt plats här i huset. Så gott som alla barr ligger i dammsugaren medan julgranskulor, tomtar och ljusstakar ligger i kartonger. Några stjärnor lyser fortfarande i fönstren, men förmodligen inte längre än över natten (nu vill jag bara hitta nya fina fönsterlampor). Hejdå julen. För den här gången. Vi ses väl någon gång i november igen...

Jag lovade återkomma med vad som fanns i de fina paketen under lillasysters gran. Det var bland annat den underbara förklädesklänningen som hänger på sängen. Givetvis sydd av raraste Emilie (tusen tack, du är alldeles för snäll)!

Jag tycker det blir lite extra charmigt och personligt i när man inreder med sånt man gjort själv. Här samsas mycket handsytt. Själv står jag för hissgardinen, vimplarna och lapptäcket, medan käpphästen, mattan, kuben och klänningen är sytt och virkat av Emilie. 

Må så gott! Go'kväll och kram
Lina

6 kommentarer:

  1. Ja hemmagjort är något speciellt! Hr blir det mest i form av ätbart och då främst kakor, hihi.

    Jag måste tipsa om en lampaffär, ligger i bolandcity mittemot Ikea i Uppsala. De har mycket fint tycker jag!! Lycka till i jakten😀.

    Kram elenor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, det där med ärbara ting är ju också väldigt mysigt. Men ibland undrar jag vart alla kakor ska ta vägen... :-)
      Tack för lamptipset, måste kollas!!
      Kramis

      Radera
  2. Åh så fint!!!!
    Visst blir det lite tomt efter julen
    ha en jättefin dag
    kram Tina

    SvaraRadera
  3. Vad himla fint =) Så sött rum och vad du är duktig på att pyssla, vill jag med vara. Tack för fin fin inspiration tjejen <3 Kramen

    SvaraRadera
  4. Åh vilket sött rum och klänningen var ju bara såå fin:)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Tack för super fina ord Lina! Jag blir alldeles varm i hela kroppen! Jätte fina bilder oxå❤

    Kram Emilie

    SvaraRadera