lördag 19 juli 2014

nytt på olika vis

Lovely sladdlampa med textilsladd

Lovely trälåda och finfina ljus



Det som är nytt i sovrummet är en sladdlampa, en grön trälåda och ett gäng blockljus. Nytt på olika vis. Lampan beställde jag på nätet och den kom fram efter lång väntan. Hel-ny alltså. Den gröna medicinlådan hittade jag hemma bland gömmorna och den är väldigt gammal men alldeles ny för sovrummet. Klot- och blockljusen har jag fått från rara vännen Emma (som tömmer sitt hus för att flytta till ett främmande land), så de är ju också nygamla eller gammelnya eller nåt... Tack vännen!

Önskar er en fortsatt fin helg!
Kramar Lina

PS. Om ni vill följa Emma-vännens spännande resa från Sverige till Spanien - kika in på hennes blogg Sol som sol

2 kommentarer:

  1. Men Lina! Så fint det blev! Visste väl att ljusen skulle bli finare hos dig än hos mig!
    Lova mig en sak! Låt ljusen inte bara stå där som stilleben utan tänd dem, skänk mig gärna en liten tanke medan ni planerar er nästa semester!

    KRAM!

    Emma

    SvaraRadera
  2. Trälådan är en medicinlåda från svenska försvaret :) Används fortfarande på många regementen! Vad fint det blev.

    SvaraRadera