fredag 9 oktober 2015

det där med färg...

Pärlsponten blev blå

Älskar när det blå möter vita lister och detaljer i trä och rost


Kunde inte gå ifrån den här resväskan på loppisen

Armeringsnät brevid fönstret

Ja, det där med färg! Att välja och att våga! Det var just det. Svårare än självaste målandet, helt klart. Det är så intressant att höra er kunder prata om detta varje dag. De flesta vill, men ändå inte. En färg kan vara "hur snygg som helst, men inte hos mig" hör jag ofta. 

Jag som haft vitt, vitt, vitt var det här ett stort steg. Att måla köksväggarna BLÅ! Men så fort jag såg Annie Sloan's Wall Paint och kulören Aubusson Blue visste jag att jag ville ha den någonstans i huset. Hur snygg som helst, men inte... jo, hos mig kan (ska) den baske mig passa in! 

Pärlsponten (ni vet så'n där färdigmålad och livlös) i köket kändes inte alls upplyftande så den var tänkt att plockas bort. Men varför inte ge den en chans med ny färg? Sagt, vågat och gjort. Jag målade väggarna blå. Och jo, resultatet känns glatt, nytt, modigt och stiligt. Det tycker vi som bor här iallafall ;-)

Även om inte alla är sugna på ett blått kök, så hoppas jag inspirera lite, lite. Häng med och våga! Färg är galet roligt!

Trevlig helg!
Kram Lina

PS! Påminner igen om att butiken är stängd vecka 42. Det går dock bra att ringa mamma Merja (070-8544801) så är hon så rar och öppnar hon butiken. Ta då med kontanter för enkelhetens skull. 

1 kommentar:

  1. Det blev jättefint med blått, jag som kan vara lite rädd för blått.Supersnyggt!

    SvaraRadera