torsdag 22 oktober 2015

ta mig till en vacker plats


Var jag än tittade...

...så vackert överallt!

Havet och grönskan!

I skuggan var det lika vackert...

...även då jag lade mig ned och tittade uppåt.






Till och med en läskig manet var vacker, på sitt sätt.

Överallt fanns läckra djur... ödlor, hajar, rockor, fladdermöss.

Att njuta av fantastiska smaker från öns egna trädgård.

Denna restaurang blev en klar favorit!

Att bara promenera lite hit och dit...

Eller ta en liten cykeltur...

Eller slå sig ner i skuggan och titta ut över havet som möter himlen.


Att promenera på stranden...

...i den vita sanden.


Plocka snäckor...

Och njuta av skymningen

Bara ta in allt det vackra...

...tillsammans.

Det var dags för en paus. Inte vänta till senare, utan bums på en gång. Energin tog liksom slut och vi behövde ladda batterierna. Vår önskan var att åka till en vacker, varm och lugn plats. 

Jag var sju år första gången jag var där. När jag tjugo år senare skulle planera bröllopsresa blev det utan tvekan samma paradis. Jag intalade då min blivande man att det var paradiset på jorden. Han fattade grejen. När vi nu drygt sju år senare var tomma på energi fanns det bara ett enda ställe vi ville åka till. Maldiverna. Jag är så tacksam över att vi kom iväg! Värt varenda krona! Tack och lov för detta land med de vackra, små pluttiga öarna i det klaraste vattnet. Och tack och lov för mina föräldrar som tagit hand om våra underbara barn, vår go'a katt och vårt kära hus.

Vi har njutit varenda sekund! Och det bästa av allt - vi har lagrat det på minnesbanken och kan ta fram känslan nu när mörkret och kylan kommer med stormsteg. Precis vad vi behövde! Får du chansen att någon gång resa dit. Gör det. 

Kramar Lina

PS. Givetvis var det riktigt roligt att komma tillbaka till butiken idag! En leverans från IB Laursen väntade och lite nya målningsprojekt är nu på gång. Härligt! Varmt välkommen! Öppet som vanligt tors-fre 11-18 och lör 11-15.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar