torsdag 31 december 2015

TjugoHundraSexton


Nyårsdukning









Farmors gamla tavlor har kommit upp



Nyårsdukningen var inte särskild knepig att få till. Porslinet från PotteryJo gör liksom jobbet av sig självt. Ja, det var min julklapp till mig själv. I just love it! Givetvis finns PotteryJo till försäljning i min butik. 

En gammal spegel och tre tavlor har jag förresten satt upp i matsalen, som ni ser. Tavlorna tillhörde farmor och nu får jag fortsätta att njuta av djuren, som jag minns så väl från när jag var liten då de hängde hemma hos farmor och farfar. De hade enkla (och ja, lite lätt trista) fururamar, men lite Chalk Paint™ fixar ju allt ;-)

Tänk att det är årets sista dag idag! Ja, och vilket år det varit! Jag ska summera året här på bloggen inom kort. Alltid lika roligt att blicka tillbaka.

Nu ska vi fira årets sista timmar (och fira in det nya förstås) med kära vänner. De kommer alldeles strax och nyårsmaten ordnar vi tillsammans. Räksallad till förrätt, Bouillabaisse till huvudrätt och Raw Cheesecake till efterrätt. Mumsigt värre.

Önskar er alla en mysig afton, var ni än är!

Varma kramar Lina

1 kommentar: