måndag 1 februari 2016

Himlans roligt med förändring




Ett utrymme som knappt existerat förut är nu en favorit


Wall Paint "Aubusson Blue" by Annie Sloan 



Här kommer några nya matsalsbilder (ja, utan julgranar och sån't pynt). Vi är supernöjda med väggfärgen, det nya skåpet och farmor & farfars gamla jakttavlor. Ja, tänk att vrån där tavlorna hänger knappt har märks förut medan det nu är ett litet favoritblickfång. Himlans vad roligt det att förnya lite här och där!

Ja, och riddarskåpet har ju flyttat hemifrån. Lite sorgligt var det förstås, men jag blev snabbt glad igen då vi igår kånkade in ett nytt (eller ja, egentligen väldigt gammalt) skåp. Och en skänk. Kanske blir det det två nya favorithörnor i vardagsrummet snart? Jag måste bara bestämma färg. Ja ni vet... det där med att välja färg! Men jag har en ungefärlig bild av hur det ska bli. Och om ni känner mig rätt anar ni nog vad det blir, hihi!

I helgen sålde jag ytterligare tre byråer, så från slutet av december till sista januari sålde jag elva möbler! Helt galet roligt och jag borde egentligen fira med lite skumpa när jag tänker efter! Men framför allt behöver jag fylla på med nya möbler. Idag har jag och mamsen farit runt och hämtat hem några nya målningsprojekt. Behöver jag säga att jag har roliga projekt framför mig? Både hemma och i butiken... Bara att bestämma kulörer och köra igång! Och så några kurser emellanåt förstås! På onsdag kommer långväga kursdeltagare från Åland :-)

Kram på er!
Lina

PS. Tack till er som kom i helgen och shoppade Kaulosmycken. Så himla fina till fantastiska priser - och dessutom till ett mycket gott ändamål (Hjärnfonden). Jag erbjöd Kristina att lämna kvar de smycken som blev över, så ni som inte kunde komma i lördags - tjohoo - ni har fortfarande chansen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar