måndag 22 maj 2017

målningsjobb

Riddarskåp i miniatyr

Antik skänk

Kanske har jag missat att skriva här på bloggen att jag börjat ta emot målningsjobb...? Snart får jag en verkstad och kommer enklare att kunna ta emot möbler för ommålning. Dessa två godbitar är exempel på utförda målningsuppdrag.

Jag blev så glad när jag fick se det lilla "riddarskåpet". Tänk att det finns en minivariant av det stora riddarskåpet jag själv haft. Skåpet var en födelsedagspresent och kundens önskan var en maskulin, rustik stil. Kanterna slipades och färgen blev Graphite och uppljusade detaljer i Paris Grey, sedan Clear Wax.

Och den vackra skänken... Den var vit från början och kunden önskade sig en mellangrå, varm färg. Det blev en mix av French Linen och Graphite med Clear Wax.

Kram Lina

PS! Denna vecka är det Kristi himmelsfärd och butiken har öppet tors-fre-lör kl. 11-15. Hoppas vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar