måndag 22 oktober 2018

Målningsuppdrag Före & efter






Jag fick äran och förtroendet att förvandla denna vackra, gamla sekretär. Ja, den har ju riktigt stiliga former och vackra beslag, men färgen... nej, den passade ju inte in i kundens hem. De valde en marinblå färg utvändigt och en varmgrå färg invändigt. Jag tolkade det med en blandning av Napoleonic Blue och Graphite utvändigt och ren French Linen invändigt. Alla kanter slipades lätt för att framhäva de fina formerna lite extra. Sedan räckte det med Clear Wax. Och sist men inte minst skruva tillbaka alla snygga mässingsbeslag - och till den nya färgen framhävs de precis som de ska! 

Jodå, målningsuppdrag tar jag, men det är just nu lite kö (jag måste ju hinna med butikens möbler också ;-). Vid intresse, skicka bild och önskemål på färgsättning så återkommer jag med ett fast pris.

Kram på er och tack för att ni kikar in här!
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar