söndag 20 februari 2011

Matsalen

Matsalen

Den ärvda kristallkronan

Finfina matgruppen

Kära mor har sytt volanger av gamla lakan till stolarna

Vi hade lite panel kvar sen husbygget och det räcker lagom till en vägg i lillemans rum. Jippi! Här ska snart målas väggar. Fast först ska brädorna på plats och jag tycker det är lite tradigt att vänta. Nu sågas det för fullt där inne och jag kikar in var tionde minut...  eller kanske var femte eller nåt.

Idag bjuder jag på några bilder från matsalen. Bordet har stått på plats sen byggtiden... det väger som en halv elefant och rubbas inte så lätt. Visst var jag smart som hämtade hem det när jag var höggravid? Tack mor för hjälpen att köra hem åbäket. Nu står det där det hör hemma.

Snart dags att tända kristallkronan och äta söndagsmiddag...

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar