söndag 25 mars 2012

Våffeldagen

Men det fick bli en pannkakstårta istället...

..med vågiga kanter å goa gubbar





Buketten fick jag av stora hjärtat

Tjoho! Våren är här! Som jag har väntat! 

Funderade på våfflor dagen till ära, men Lilleman (och jag!) valde pannkakstårta (inspirerade av Pettson och Findus). Jag tyckte att det räckte med en liten tårta och behövde göra mini-pannkakor. Tyvärr saknas ett plättjärn i detta hem. Men jag använde en liten blomformad manick i stekpannan för att göra pannkisarna lite mindre. De blev åtminstone lite våffliga till utseendet.

Lilleman var överlycklig över att få ansvara för sylt, grädde och jordgubbar. Tack och lov för Alpro Soya-grädden, som smakar betydligt godare än andra mjölkfria varianter. 

Snart en ny vecka och nya tag.
Kram på er / Lina

1 kommentar: