söndag 27 januari 2013

ordning & reda



Den här helgen har hittills varit lite städa-och-försöka-få-lite-ordning-och-reda-här-hemma. Kontorsskåpet har fått nya fina hyllplan och nu ska äntligen papper och pärmar komma på plats. Det är så skönt när allt har sin plats. Ordning och reda! 

Jag lade ut några möbelannonser på Blocket i fredags och redan har babykorgen, en vit kista och den här byrån flyttat till sina nya hem. Byrån var jag förstås väldigt förtjust i, men den kom inte riktigt till sin rätt någonstans. Ni må tro att jag har släpat runt den i varenda rum för att se var den skulle kunna passa. För stor, för hög, för djup. Det måste ju kännas helt hundra ;o) Här i sovrummet skulle det passa bättre med en möbel som är lägre och bredare. Kanske någon slags skänk... jag ska klura på saken.

Snart en tur till pulkabacken med barnen och picknick-väskan.

Ha en finfin söndag!
Kramar Lina

1 kommentar:

  1. Ja visst är det underbart med ordning och reda, rätt sak på rätt plats som Alfons pappa säger ;) Jag strävar dit år efter år men är motarbetad tror jag, haha. Antagligen av att det dras hem mera grejer än vad som tas ut... Eller snabbare än jag städar, haha... Sist det var riktig ordning här var då jag boade inför Malva ... Fint skåp du sålt, blocket är super, saker får byta ägare och hamnar tillsist där de är helt 100 ;)
    Kram, trevlig måndag önskar snorungarna o Mia

    SvaraRadera