torsdag 11 april 2013

Skoluppgift


De senaste veckorna har vi pysslat med en inredningsuppgift i skolan. Vi fick en varsin "kund" och skulle därefter möblera och inreda lägenheten. Beskrivningen jag fick om min kund lyder:

Timo 31 år, frilansar som fotograf. På fritiden tycker han om att klättra och att cykla. Intresserad av gatukonst och favoritfärgen är orange.

Okidoki. Bara att sätta igång med mood boards och ritningar...

Först några bilder som beskriver kunden (inför redovisningen i klassen) och 
planlösningen (jag valde hall + vardagsrum + kladdade lite i sovrum/arbetshörna).


Sedan en mood board och en elevation (skala 1:20) för hallen. 
Jag valde industrikänsla med mycket tegel och plåt i kombination med glada färger.
Cykeln får givetvis vara en del av inredningen.


Och slutligen fick vardagsrummet en mood board och en perspektiv-illustration. 
Jag tänkte mig en bas i vitt, svart och natur som kontrast till färgsprakande 
och underbara (!) målningen på pardörrarna. 



Önskar er en fortsatt bra torsdag!
Kram på er!
Lina

6 kommentarer:

  1. Kul :)
    Vilket roligt arbete ;)Ha en fin dag du med .En varm kram från mig

    SvaraRadera
  2. Men, hallå.....såååå himla fint! Du är bäst Lina, jag är grymt imponerad, vad du kan <3
    Måste bli ett MVG +++.....det får du, av mig/oss iaf, hihi!

    Ha det bäst tjejen// E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. TUSEN TACK, Gulle dig!!! Vad glad jag blir!
      Varm kram

      Radera
  3. Vad kul det låter!!!
    Önskar dig en jättefin fredag
    och trevlig helg
    Kramar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack å trevlig fredag till dig!
      Kramar

      Radera