måndag 6 maj 2019

KREATIV HELG







Alltså, vilken helg! Kreativ och rolig minst sagt. Jag och Cissi höll alltså kursen "Kreativ Helg - Möbeltapetsering och Chalk Paint", som jag skrivit om tidigare.

Lördagen började med morgonfika och genomgång av möblerna till helgens projekt. Det var fem taggade kursdeltagare som dök upp klockan nio med flera olika stolar och pallar, en påbörjad Emmafåtölj, en liten sekretär, en pigtittare och några ramar... och så alla dessa härliga tyger och kantband som plockades fram. Det blev mycket målning på lördagen och mest poppis bland Chalk Paint-kulörerna var Graphite med Black Wax till flera av stolarna. Den rosa pallen målades med mixen Scandinavian Pink och Paris Grey med Clear och Black Wax. Den lilla sekretären målades först utvändigt med Aubusson Blue och förseglades med Clear och Black Wax. Invändigt blev det en fräck rosa färg som vi blandade av Emperor's Silk, Antoinette och Old White. Även här med både Clear och Black Wax för en cool vintage-look. Pigtittaren målades med Graphite och Clear Wax samt detaljer i Gilding Wax Copper.

Gissa om jag och Cissi blev glada när vi möttes av minst lika taggade kursdeltagare på söndag morgon! Fram med symaskinen, tygerna, kantbanden, pälsen, häftpistolerna, limpistolen och hårfönen :-) Jättejättekul också att det var flera kunder som passade på att besöka butiken även under söndagen! 

Vi lärde oss mycket dessa dagar - även jag, som också vill gå denna kurs, haha! Jag måste få klä om en gammal karmstol någongång. Det är en så'n läcker förvandling! Men fler ska förstås få chansen att gå denna kurs, så jag och Cissi kommer köra en omgång till. Kanske i slutet av sommaren eller under hösten. Håll utkik här eller maila för att skriva upp dig på vår intresselista :-)

Kram på er!
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar