lördag 11 januari 2020

Vårens kurser

Exempel på vad man kan göra under en kreativ helg

Januari rullar på och hoppas ni mår bra så här långt! Jag blickar framåt till februari och mars och väljer faktiskt att kalla det för "vårens kurser" när jag planerar de kommande aktiviteterna i butiken. Det känns himla bra - både att kalla det vår och att dra igång kreativiteten igen tillsammans med er! Jag är taggad!

Det är fantastiskt roligt att kurserna varit så omtyckta! Platserna börjar fyllas på och jag försöker uppdatera hemsidan i takt med att platserna bokas. Se här. 

Det som gäller samtliga kurser är att vi får plats totalt 6 deltagare per tillfälle och att det ingår material och fika i kursavgiften. Verktyg finns att låna på plats. Gällande Kreativ Lördag/Helg behöver du ta med eget tyg/kantband om du vill ha det. Det är bra om du i förväg har tvättat rent möbeln (för att spara tid). Se nedan för kommande kurser:


Introduktionskurs, Lördagen den 15 februari kl. 12-15
Först ut är en introduktionskurs på tre timmar där jag går igenom grunderna till målning med Annie Sloan Chalk Paint. Vi målar varsin kruka med härliga färger och vaxer med hjälp av olika tekniker. Kursen kostar 550 kr pp. 

Kreativ Lördag, den 29 februari kl. 9-15
En endagskurs som jag och möbeltapetseraren Cecilia Sandahl håller tillsammans. Du tar med en egen mindre möbel som du kan hinner förvandla på en dag. Det kan vara en klädd stol/pall, en liten byrå, ett mindre bord/nattduksbord. Kursen kostar 1390 kr pp.

Kreativ Helg, Lördag-Söndag 7-8 mars kl. 9-15 TILLÄGG: FULLBOKAD
En tvådagarskurs tillsammans med Cecilia. Här har du mer tid för förvandling av en något större möbel. Det kan vara en klädd karmstol eller byrå/skänk/skrivbord. Kursen kostar 2500 kr pp.

Hoppas ni vill komma och "gå loss" med oss i verkstan!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar