torsdag 19 maj 2011

Så kan det gå

Äppelblom




Mitt allra första möbelprojekt var det här gamla skåpet, som sedan lääänge stått och skräpat på "höskullen". Det var snett och vint, höll knappt ihop och hade en trasig spegel. Men! Det var ju farmor och farfars gamla klädskåp. 

Det fanns inget hopp för skåpet enligt min man, som dömde ut det på en kvarts sekund. Jaha, bara att hugga i och bära då, när envisa lilla Lina fått för sig att ge skrothögen en chans. Vi var flera stycken som kämpade med att bära fram och börja rikta skåpet. Sedan var det upp till mig att slipa, spackla, måla, skaffa lister och nät osv. Titt som tätt undrade jag om jag tagit mig vatten över huvudet...

Jag kände mig såklart riktigt stolt och nöjd när skåpet var färdigt, men när det ganska snart började spricka överallt där jag hade spacklat var inte heller jag sen med att döma ut skåpet. "Skicka fanskapet på majbrasan, jag ska INTE ha det!".

Förmodligen hade det känts som en lättnad att elda upp eländet, men nu i efterhand är jag ändå glad att mamsen räddade det. Nu står det i föräldrarnas sovrum och jag kan faktiskt börja tycka att det har en litenliten charm med alla sina dumma sprickor.

Kram kram Lina

3 kommentarer:

  1. Hej Lina
    Har följt din blogg ett tid, råkade på den av en slump. Jag gillar din stil, ni har ett fint hem och du är inspirerande både i bild och text. Gillar din vita stil men är glad att du blandar upp den lite med färg (bra med färgglada väninnor ;) )Din väninna Mia har ett spännande (hem som jag ser fram emot att se nya vrår från... och ja en sak till, mums för myslin ;)
    Hälsn. Evelina

    SvaraRadera
  2. en tid / ett tag... måste ha menat nått av det, fniss

    SvaraRadera
  3. Hej Evelina och tack snälla för din fina kommentar! Jag vet att många läser bloggen och jag får en del roliga och snälla mail, men jag blir extra glad över att få ett litet meddelande här. Och så är det roligt att få veta vad ni läsare tycker om :-)
    Kul att du gillade müslin!! Och jag lovar att det kommer fler bilder från både vita och färgglada hem!
    Må så gott! Kram Lina :-)

    SvaraRadera