fredag 22 juli 2011

Fint ska det bli

Välkommen ut

Staketet tar form


Så där! Altanräcket är på plats (ja, så gott som... bara två sektioner till och en grind, sen så :o). Å' jag är supernöjd innan det ens är helt färdigt. Tacka vet jag min händiga karl ;o)

Under tiden han har snickrat så har jag planterat ett par blommor. En nyinköpt syrén och en clematis sitter nu i backen. En rosenbuske kan jag dessutom ha räddad från en makaber död. Mamma sa nämligen att hon hade ledsnat på en av sina röda rosenbuskar och kastat hela högen i slänten. Men tokstolle till mor då! Jag som bara har sten och stora träd på tomten är ju i desperat behov av något färgglatt och fint. Som vanligt blev det en tur med fyrhjuling och släp för att hämta hem ett nytt projekt. Busken ser förvisso väldigt, väldigt nedstämd ut i dagsläget, men vi får se om den "kryar på sig" till nästa sommar. Det är i alla fall värt ett försök...

Ha det fint!
Kram Lina

2 kommentarer:

  1. Shit!! va fint det blir. Håller med dig, broder är duktig. Ni kompletterar varann som två pusselbitar ;) Gud, så bra att du räddade rosen, håller tummarna för att den ska rota sig. Du får servera den kärlek, vatten och massa koskit så den trivs och vill stanna. ;P
    Går bilen eran något åt vårt håll på semestern ????
    Trevlig helg kläm, kläm ;D
    SPETSMÖSSAN

    SvaraRadera
  2. Tack rara lilla Spetsmössan ;o)
    Undrar om hästskit kan återuppliva en död ros. Den ser stendö' ut, men vem vet... under har ju hänt förr.
    Semestern gick åt det finska hållet, men förhoppningsvis kanske vi kan ses nåt snaaart. KRAM!

    SvaraRadera