söndag 30 oktober 2011

Äntligen

Liten kik i gästrummet


Det senaste mintgröna fyndet blev en tavelhylla till Lilleman

Idag har jag äntligen tagit tag i våra stackars golv som länge ropat efter oljevax. Det har inte varit ett särskilt lockande projekt att ta tag i, men idag fick jag som sagt äntligen ett ryck! Kök och matsal är avklarade och resterande rum får väl bli när nästa ryck infinner sig.

Plockade ut det vi kunde tänkas behöva från köket tills imorgon bitti (då det förhoppningsvis går att traska omkring därinne igen). Jag får skylla på de starka ångorna som fick mig att lämna locket till vaxburken på diskbänken och glömma släcka lampan. En bandyklubba var tack och lov tillräckligt lång för att släcka lampan med och sen kom jag på att ett likadant lock låg och skräpade i förrådet. Det man inte har i huvudet har man förhoppningsvis på andra ställen... 

Natti! Kram Lina

1 kommentar:

  1. God morgon!

    Fina bilder och fint har ni.
    Kan tänka mig att det inte är det roligaste men tänk så skönt att ha det avklarat ;)
    Ibland gör man saker och ting knasigt...känner igen mig där.
    Ha en fin start på den nya veckan!
    Kramar Sirpa

    Ps..kul att du ville vara med i utlottningen

    SvaraRadera