måndag 3 oktober 2011

svart + vitt = sant

Här hamnade det vita "hallskåpet" och ett ärvt skrivbord


Stolen "fyndade" jag i ladugården

Svarta taklister


Håll till godo, här kommer de första bilderna på kontoret. Ni är inte färgblinda, utan allt går i SVART och VITT. 

Det svarta golvet gillas mycket (det är dock allt annat än praktiskt med en vit fluffig pälsboll i huset). De förhöjda socklarna och alla lister i rummet målades också svarta, kort och gott för att det var trist att måla allt vitt, vitt, vitt. Tanken var faktiskt att ha en färgglad tapet till det svarta, men jag blev förvirrad och var återigen tillbaka till den vita favoriten. Jag väntar fortfarande på att rätt idé ska trilla ner i skallen på mig...

Det är förresten i det här rummet som bloggandet sker. För övrigt är det mitt tokiga pysselrum (Emilie-vännen vet hur tokigt rörigt det har varit här under en lååång tid...). Men jag får lov att säga att det är underbart med ett rum där allt pyssel kan ligga framme och sen bara "trollas bort" när jag stänger dörren. Efter en tid blir jag trots allt knäpp av röran och nu är det lite fint fram tills nästa pyssel-ryck. 

Må så gott!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar