fredag 15 maj 2015

Jobba på, jobba på!

Vi vill ta vara på så mycket som möjligt och när jag önskade mig en panelvägg mellan butik och "verkstad" kom den gamla ytterpanelen till användning. Här snackar vi hundra år gamla kvalitetsprylar! Vilket virke! Dammigt och grånat, men riktigt gediget och så mycket känsla! 

Hemma hos kusin vitamin Mona fick jag syn på två vackra, gamla fönster. Jag erbjöd mig att köpa ett av dem, men det fick jag absolut inte. Jag fick båda två gratis och ingen blev lyckligare än jag! Här fortsätter jag att bjuda på några enkla mobilbilder...

Rejält virke minst sagt! 

Lite pusslande för att få till mellanväggen
Och ett av fönstren passar ju förträffligt här!

Vi tänker oss en liten entré...

...sätter upp panel, målar logdörrar och kollar att pardörrarna passar.

TUSEN TACK till hela familjen som kämpar på varje dag! Detta vore stört omöjligt utan er! Och så tack igen till er alla som hejar på! Och inte minst till er som skänker saker - Jättetack till Mona, Sandra och Maj-Britt!

Kram och trevlig helg!
Lina

PS. Förra sommaren lovade jag Lilleman att han skulle få ett nytt rum lagom till 6-årsdagen (han ska få rummet som idag är kontor). Han fyller år den 26e maj. Ooops! Men har jag lovat så har jag. Punkt slut. Bäst att sätta fart då...

2 kommentarer:

  1. Himmle så fint det kommer bli!
    Ja heja heja va duktiga ni alla är!!
    Såååå roligt!
    All Lycka!
    Kram Anna

    SvaraRadera