söndag 12 juli 2015

"Blåa blommor vill jag ha!"

Collected Memories från Boråstapeter

Chalk Paint™ Louis Blue

Ljuvligt till Lillasysters rum

Det är dags för Lillasyster att få sitt nya rum (Lillemans gamla). När jag frågade vad hon ville ha för mönster på väggarna svarade hon "blåa blommor vill jag ha!". Vi har bläddrat i en mängd tapetkataloger och letat efter just blå blommor. Det fanns ett gäng att välja mellan och medan Lillasyster tyckte att alla var lika fina, så tyckte jag att det det var en som var klart överlägsen. Rätt mönster och framför allt rätt nyans! Den här färgen alltså! Precis som Louis Blue! I love it! 

Snart ska de blå stjärnorna (som nu pryder väggarna) bytas ut mot dessa ljuvliga, blå blommor. Och så blir det troligen en del målande för min del. Jag kan knappt vänta! Louis Blue är förstås given, men även något som bryter av. Kanske Emperor's silk om jag är modig... rött och ljusblått är ju en lövli kombo!

Kram på er!
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar