fredag 14 augusti 2015

Möbler i butiken just nu

En liten skymt från butiken

Några färdigmålade möbler i Paris Grey

Rostig "bricka" och små glasvaser
(tavlan är ej till salu)

Skänk med finfina former, 5490 kr.

Och det kära petrolskåpet

Elegant vitrinskåp, SÅLT.


Högskåp (Paris Grey, Pure White och Duck Egg Blue), 8200 kr.
Äntligen har några av de senaste möblerna fått nytt liv. Den här gången körde jag på ett "säkert kort" - Paris Grey - en elegant kulör som passar till det mesta.

Skänken och vitrinskåpet är egentligen ett par och bor fortsättningsvis säkerligen gärna tillsammans. 12000 kr vid köp av båda.

Skänk
B: ca 157,5 cm
H: ca 96 cm
D: ca 55 cm

Vitrinskåp/linneskåp
B: ca 146 cm
D: ca 46 cm
H: ca 146 cm

Högskåp
B: ca 105,5 cm
H: ca 205 cm
D: överdel ca 36,5 cm, underdel ca 52,5 cm

Välkomna till butiken i Brunnby, Märsta.

Kramar Lina

2 kommentarer:

  1. Petrolskåpet... Skåpet som har den givna och totala platsen i min barndoms kök.

    Undrar just vad du skulle säga om det skåp som står hos mina föräldrar, där matsilvret förvaras, där Gustavsberg samsas med Rörstrand, Kosta och Orrefors innan det slogs ihop.

    Uppe på det skåpet står de fina vinflaskorna och intill står den stora godisskålen med lördagsgodiset.

    Om jag kommer ihåg det ska jag nästa vecka ta ett kort på det ursprungliga petrolskåpet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad spännande!! Tänk att det finns ett på riktigt :-)

      Radera