onsdag 15 juni 2011

Fågel, fisk eller mittemellan

Finn ett fel


Undrar vem i familjen det blev mest fart på när vi insåg att vi hade finbesök i vardagsrummet. Lilleman eller katten Melker? 

Pippi såg lite lätt förvirrad ut efter att ha dundrat in med sitt lilla pippihuvud i fönstret ett antal gånger... och efter att han/hon vilat sig i soffan en liten stund började nog både människor och kattskrälle komma på farligt nära avstånd. Bäst att hitta högre höjder, såsom takbjälkar och vägglister.

Vi trodde med säkerhet att farbror Melker mest var fet och slö, så vi blev alla chockade när han som en blixt haffade pippi mitt i en flygtur. Lika paff blev vi nog över min reaktionsförmåga (jag är dock inte i samma liga som kissen inser jag) när jag snabbt som ögat räddade pippi ur bettet. 

Tack för titten, pippi. Nu har vi en 2-årig liten kille som börjat väsa konstigt åt den missnöjda tjockisen.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar