tisdag 7 juni 2011

Uppe bland molnen

"Eldsjön" Lagoa do Fogo, Azorerna

Inuti molnet

Caldeira Velha

Vår lilla hyrbil tuffar uppför serpentinvägarna i en galet vacker natur. Vid 947 meter över havet stannar vi bland molnen för att kika ner över Eldsjön. Ena stunden fri sikt, andra stunden mestadels vitt. Det känns maffigt här uppe, men molnen är dock mer kalla och fuktiga än mjuka och fluffiga som jag alltid föreställt mig. Men okej, 12 grader "varmt" passar mig faktiskt bra idag.

Bilen rullar sedan snabbt nedför och vi stannar för picknick-tajm och sedan ett dopp i det varma vattenfallet. Här och där i marken bubblar kokande vatten. Bäst att jag passar mig för var jag sätter ner fötterna. Fast med första gradens brännskada på benen kanske det kvittar om jag trampar lite tokigt...

Må så gott! Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar