fredag 10 juni 2011

Ren och skär lycka

Rosa pioner från mamma

Home sweet home!



Lyckorus nr 1 infinner sig när jag kliver in genom ytterdörren. Det första jag säger är "Å! Vad vitt det är här!" och jag känner själv hur fånigt glatt det där lät. Men faktiskt, jag blev förvånansvärt glad av att komma hem igen. Till ett stort och vitt hem. Ungefär som om jag hade glömt hur det såg ut (och med tanke på hur virrig jag kan vara så det är inte helt omöjligt att jag skulle kunna glömma en sån sak).

Lyckorus nr 2 infinner sig när min mamma kommer dragandes på den gamla cykelkärran. På den sitter vår lilla prins tillsammans med några väskor. Han ser först fundersam ut när jag öppnar ytterdörren och ropar från hallen. När jag ropar andra gången hoppar han kvickt ner på marken och springer emot mig med öppna armar. Världens finaste kram! Det är lycka det!

Må så gott! Kram Lina :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar