måndag 12 september 2011

En sax som man har i köket


Jag står i köket och undrar hur det kommer sig att saxar aldrig befinner sig på rätt ställe. Varför är de alltid ute och ränner? Varför har vi ingen ordentlig sax som ALDRIG får lämna köket? Hur svårt ska det vara att skaffa sig en sådan? Plötsligt utbrister jag "Vi behöver en sax. En kökssax. En sax som man har i köket!". Ungefär som om min man, som står bredvid, varken skulle ha bra hörsel eller förstå vad en kökssax är för något... vi brukar skratta gott åt hur överdriven och tydlig jag var i mitt plötsliga behov av en kökssax.

När jag fyndade den här stora gammelsaxen på loppis fick den förstås en given plats i köket. Den har inte lämnat sin plats på två år. Kanske för att den är helt oduglig...

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar