söndag 18 november 2012

Lillasysters rum




Jag fick ett litet ryck igår och piffade lite i Lillasysters rum. Den rödvitrutiga hissgardinen är på plats tillsammans med lite annat smått och gott. Nu känner jag mig nöjd med färgskalan i vitt, rött, ljusblått och lite svart. Ibland behöver man lite tid att klura och känna efter innan det känns rätt (iallafall jag!)...

Visst är det mysigt och charmigt med lite handsytt i barnrummet. Hissgardinen och vimplarna har jag sytt och den lilla svampklänningen har lillasysters faster sytt. Den rödvita klänningen, elefanten, lilla kuben och den virkade filten har rara vännen Emilie gjort. Tack snälla ni!

Här har jag hittat resten:
Spjälsäng, skåp, docksäng, Tildaburk och barnstol = loppis/annonsfynd.
Taklampa, fäll, barngalgar, svart tavelram = Ikea.
Tavla = Babywall.
Sänghimmel = Ellos.
Röd lykta = Sia.
Blå dörr och rottingfåtölj = från gården/mamsen.

Ha en fortsatt skön söndag!
Kramar Lina 

5 kommentarer:

  1. Det ser ju supermysigt ut =) Och gardinen blev ju hur bra som helst! Hoppas ni mår fint!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Hej fina du!
    Helt ljuvligt och titta in här och alla fina bilder!!
    så fint du gjort
    Önskar dig en jättehärlig dag
    kramar Tina

    SvaraRadera
  3. Hej på dig ! :)

    Förlåt att jag råkade göra det igen. Istället att puplicera så råkade jag radera.
    Om du vill så kan du skriva en gång tilll :)
    Annars tackar jag dig för ditt fina kommentar.:)

    Vad fint i lillasysters rum ! :)
    Så duktig du är ! :)

    Ha en fin dag du med ! :)

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Lust att fota lite närbilder på hissgardinen?? Vill göra liknande, men tycker det känns bökigt m bandet? Har du 2st stänger för stadgan? Tack på förhand!! ッ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Se svar i dagens blogginlägg.
      Kramar

      Radera