måndag 21 december 2015

Blåa toner















Min nya tanke med inredningen är att ta in mer färg (ja, jag jobbar ju med färg hela dagarna och kan förstås inte låta bli). Och tanken är även att hitta en balans mellan det feminina/ljusa/romantiska och det mörkare/rakare/maskulina. 

Den ärvda kristallkronan och matgruppen i matsalen rubbas inte i första taget, så jag gick loss på väggarna och ett nytt vitrinskåp istället. Det är så roligt att testa sig fram med både färger och möbler. Den dagen man ledsnar (för någon gång gör man kanske det ;-) så är det så enkelt att göra om. 

Väggarna är målade med Wall Paint™ by Annie Sloan och kulören är Aubusson Blue. Lilleman pyntade förstås granen med polisblå julgranskulor. Så småningom ska några tavlor upp på väggarna och vitrinskåpet ska förstås fyllas med något mycket vackert (ni kanske anar vad jag ska ge mig själv i julklapp... ;-)

Nu är det jullov och vi ska njuta av ledigheten och tiden tillsammans!

Ta hand om er! 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar