lördag 12 oktober 2019

Att leta möbler...


Nymålat linneskåp med lejontassar

Många frågar var jag hittar alla fina möbler och jag önskar att jag hade något roligt svar, som att jag har en snäll, gammal släkting boendes i ett slott med femhundra rum fyllda med vackra godbitar. Himla synd att jag inte har just en sådan släkting! MEN jag har fantastiskt snälla personer omkring mig som tipsar om möbler lite varstans. Det kan vara någon som ska flytta och behöver bli av med någon eller några möbler... eller tips om en second hand-butik eller auktion som har fått in något guldkorn. Som detta fina linneskåp. Det kommer från den närliggande butiken Love and Hope Second Hand. Två go'a personer tipsade mig om detta skåp. Tack snälla - ALLA ni som tipsar. Jag har ju svårt att hinna med att åka runt och leta när jag ju mestadels av tiden står i verkstan och målar. 

Nåväl. Vad kan jag berätta om detta skåp? Jo, först målades det med ett lager av Annie Sloan Chalk Paint™ Athenian Black. Därefter gjorde jag en egen mix av en del Graphite och två delar French Linen. Slutligen Clear Wax. Älskar lejontassarna! 

H141 
B133 ben 
B122 toppskiva
D44 
TILLÄGG: SÅLD

Tack till alla som besökt butiken denna vecka!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar