söndag 24 april 2011

En radda med stenar







Stenmurar är väl ändå riktigt charmiga? Så varför inte "skaffa" en? Mur och mur förresten.... ja, det är väl ändå att ta i riktigt ordentligt, så jag kallar det en radda med stenar. Ja, det är alltså det jag har roat mig med i två dagar och nu ömmar muskler som jag inte trodde fanns. Önskar att jag var lika stark som Pippi, men icke sa nicke och idag fick jag faktiskt hjälp av både karln och baklastaren. Tur att jag har dem ;o)

Undrar ni hur lång raddan är, så kan jag meddela att den mäter hela 29 långa kliv. Låt oss säga cirka 30 meter. Fast än är vi långt ifrån färdiga... stenar har vi nämligen gott om så fler raddor lär förhoppningsvis "dyka upp" innan sommaren är över.

Mellan varven används trädgårdsmöblerna och jag gissar att dynorna kommer släpas in och ut ett antal gånger denna sommar. Lovely!

Kramis Lina

2 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni är!!!
    Hur som helst så blir "muren" kanon när allt är klart ;) kom ihåg, att rom inte byggdes på en dag, och då, fanns minsann icke baklastare till hjälp ;P
    Kramar E-beth

    SvaraRadera
  2. Haha! Så sant! Konstigt nog var det här ett spontanryck från min sida. Krattade löv och plötsligt fick jag spunk på alla utspridda stenbumlingar... så kan det gå. KRAMAR!

    SvaraRadera