onsdag 31 juli 2013

Altanen, del 2









En solros på g...

Då så. Lite fler nya altanbilder. Häromdagen tillverkade jag mig en stege av gamla störar från byn. Den hamnade på altanen och jag gillar mixen mellan brunt, grått, vitt och lite grönt. Enkelt och inte så krusidulligt ;-)

Det trillar inte bara in frågor om altanräcket, utan även fasadfärgen. Det är inte plättlätt att hitta en grå nyans som inte känns för blå eller lila eller kanske för mörk eller ljus. Vi köpte några provburkar innan vi bestämde oss. Vi gillar kontraster och valde en ganska mörk, varm grå färg med NCS-kod S6502-Y. Den är vi verkligen jättenöjda med. Ibland får jag dock en längtan efter ett snyggt vitt eller charmigt rött hus (Lilleman önskar sig ett rosa), men man målar ju inte om fasaden lika lätt som vardagsrummet ;-)

Jag brukar ha sommarblommor på altanen, men i år fick det bli Lillemans mumsiga samling. Han fick nämligen flera små goda plantor av faster i 4-årspresent och ser till att de får vatten och sol. Vår lilla trädgårdsmästare.

Den älskade rottinggruppen från Brafab hittade vi på Steninge Entrébutik för två år sen. Heeeelt ljuvlig! Och en liten kabelrulle agerar sidobord (tack för den, snälla Anders).

Må så gott!
Kramar Lina

4 kommentarer:

  1. Go kväll!!!
    så otroligt fint och jag gillar verkligen den sköna känslan med inte alltför mycket färger, utan det är sån harmoni!
    Vi ska bygga altan nästa år, tror jag skrivit det innan, så jag samlar en massa inspo nu.-) I år bygger vi garage, size large;-) Altan är liksom lite roligare;-9
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Vad roligt att du gillar det och att du får inspiration! Garagebygge är inte helt fel, men ja, altan är roligare ;-)
      Ha det gott! Varm kram

      Radera
  2. Jätte fint! Vart kan man hitta taklyktan som du använder dig av i bilderna? Blir så inspirerad av att ha en altan att inreda när man ser alla fina bilder.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Å vad fint, hur högt är räcket?

    SvaraRadera