torsdag 4 juli 2013

"har du verkligen så där fint?"




För de som inte känner till mitt stora intresse för vackra bilder kan jag säkert uppfattas som Mickan i Solsidan *skratt*. Alltid ordning och reda, städat, ljust och fräscht. Nära och kära däremot, vet att jag jobbar hårt för en bild medan det bakom kameran finns hundrasjuttioelva leksaker, oputsade fönster, högar av osorterad tvätt, veckans olästa post och allt det där. Precis som det ska vara i en livlig småbarnsfamilj.

De som inte är lika inredningsnördiga som jag (eller som inte brukar hänga hos oss) undrar ibland om jag "verkligen har det så där fint hemma" (och jag känner mig som Mickan igen, haha). 

Bloggen startade som en rolig grej. Att visa saker jag/vi hittar, fyndar, målar, fixar, syr, bygger, bakar... ja, lite av varje. Det kan vara alltifrån en tygbit till ett färdigt lapptäcke. Eller från en rostig spik till en färdigbyggd altan. Helt enkelt inspiration i en salig blandning.

Syftet med bloggen är fortfarande att inspirera, men jag ser även bloggen som en portfolio. Här visar jag vad jag kan och tycker om. Bloggen handlar inte om min vardag, utan om mitt intresse för inredning och vackra miljöer. Jag ser inget intresse i att visa kladd och dammråttor. Alla hundratals "kladdiga" vardagsbilder (som är underbara på sitt sätt) med barnen och familjen väljer jag att hålla för mig själv. 

Svaret på frågan blir alltså "ja, vi har verkligen så fint hemma, men inte alls så välstädat och inte fullt så piffat" (om det inte är fest förstås, för då gillar jag att ha det rent, snyggt och piffat. Det är ju som sagt mitt intresse). Vi har byggt huset precis som vi vill ha det. Letat och fyndat möbler runt om i landet. Byggt, slipat, målat, sytt. Lagt ner mycket kärlek, helt enkelt. Inredningsnörd - yes, I am!

För övrigt måste jag säga att bloggandet är en fantastisk möjlighet att nå ut till likasinnade och få underbar, härlig respons. Tack till er alla som kikar in! Love U! 

Må så gott!
Kram Lina

PS. Från det ena till det andra. Det är många frågor om våra möbler (varifrån de kommer, hur de är målade osv), så i helgen kommer ett inlägg om det. 

3 kommentarer:

  1. Inredningsnörd - me tooooo. Och jag gillar den inspiration som du sprider/ kram Lisen

    SvaraRadera
  2. Det är ju verkligen det som är grejen, att inspireras:))
    Och så är det nog för alla som bloggar tror jag, att de stökiga hörnden visar man ju sällan;-)
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Precis så är det ju (ler). Puss å kram//e-beth mitt i solen hi hi

    SvaraRadera