måndag 23 december 2013

da'n före doppareda'n

Inga klappar under granen... än...

Näverhjärtan och kottar...

...en blandning av rustikt, gammalt och glimmande silver




Gnistrande snö, solsken, inslagna klappar och full julstämning. Önskar att det var sant. Istället har jag vaknat hundrasjuttitolv gånger inatt av stormen utanför och känner mig lite lurad. Vore det inte för de glittrande granarna, tända ljusen och doften av pepparkakor och glögg, så hade jag gissat på en grådassig och lerig dag i oktober. 

Men, men. Det blir vad man gör det till (sägs det ju). Så om jag fixar lite snö och helt enkelt fortsätter med lite mera julstök här hemma, så ordnar det sig nog. Imorgon är det en stor dag och då ska vi mysa från morgon till kväll, umgås med nära och kära, äta alldeles för mycket och bara ha det gott. 

Önskar er alla en stor dos julstämning, så här da'n före da'n!
Varma kramar Lina

4 kommentarer:

  1. Fina bilder! Här kändes det som en vårdag idag då solen sken. Svårt att tro att det faktiskt är julafton imorgon.

    Önskar dig en God Jul och hoppas att ni får en mysig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knepigt julväder, minst sagt ;-) Men en mysig dag blev det, trots regn. God fortsättning och kram! ;-)

      Radera
  2. Ja dina bilder ger då verkligen julstämning! Så vackert!
    En riktigt GOD JUL önskar jag dig nu!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! God fortsättning på julen!
      Varm kram

      Radera