lördag 20 juni 2015

Här firar vi ordentligt


Farmors favoritblommor

Blått är flott

Födelsedagsbarnet - Farmor Elsie



Hoppas alla haft en fin midsommar med härligt sällskap plus mycket godsaker minus ruggigt regn!

Vi hade precis en sådan dag igår. Min rara farmor, Elsie, såg till att fylla hela 90 år på självaste midsommarafton! Helt fantastiskt! Klart hon skulle firas ordentligt! Vi ordnade med partytält och ställde fram långbord på dansbanan. Vi dukade med hennes gamla, blåvita Rörstrandservis och jag fick i uppdrag att ordna en blomsterdekoration. Tur att hon fyller år rätt årstid när det finns så mycket fina blomster ute i backen!

Nu ska jag ta med mig en nybakad rabarberpaj till butiken och se om det finns några pigga kunder idag. Tänka sig att jag hade 13 kunder i torsdags, dagen före midsommar. Superskoj! 

Jag har några målningsprojekt på gång och det är perfekt att hålla till i min lilla verkstad.

Ha en fortsatt fin dag!
Kram på er!
Lina

1 kommentar:

  1. Vilken grym dukning �� Jättefint ! (Skäms en gnutta över min dukning, haha , ni får till det i ett tält och jag får inte till det i mitt kök ens, jösses)
    Kram Mia

    SvaraRadera