söndag 14 juni 2015

nästan hundra!

Pardörrar, petrol, schabloner, kandelaber, rost, mässing, blomster...


...nytt och nött...
(matgrupp i ek och Carl Larsson lampa i linnetyg)


...mixat med rustikt och elegant...

...Färgburkar i ett rostigt postsorteringsfack och papperspåsar på en rostig spik...

...blomster i zinkhinkar...

...en skruttig lada och den gamla hästkärran som nu är ståtlig igen...

Här är några glimtar från den alldeles nyöppnade butiken. När jag själv tittar på bilderna inser jag att jag blivit hemmablind där jag stått och målat, möblerat och fixat den senaste tiden. Jag ville ha allt färdigt till invigningen och har bara kört på, varit i min lilla bubbla och betat av varje sak på "to do-listan". Inte hälsosamt alls, men den där envisheten ni vet...

Det är nog först nu polletten börjar trilla ner och jag fattar att jag har öppnat en egen butik. Och tänk att det i helgen kommit jättemånga härliga och inspirerande vänner, släktingar, grannar, gäster och bloggföljare. Under 20 minuter idag satt vi själva och passade på att fika, men annars har det varit folk konstant mellan 11 och 16, båda dagarna. Igår kom 47 och idag 45 stycken. Och med familjen inräknat blir det 98 personer. Häftigt!! Nästan hundra stycken i min lilla butik! 

Men egentligen är det inte antalet som är viktigt. Bara det att min nyopererade, vimmelkantiga, kraftlösa och underbara vän Mia kom. Gamla bloggläsare känner henne som "Tant Turkos". Envis som tusan. Hon har stöttat mig hela vägen och är det invigning så är det. Värmande och rörande att ha en så fin vän som hon! 

Nu ska jag planera framåt, klura ut kursdatum för er som är intresserade av att lära er mer om den underbara färgen Chalk Paint™ by Annie Sloan. En webbutik blir det framöver och jag ska leta nya inredningsuppdrag. Men först - vila och återhämtning! Kära nån så härligt!


Tack för att ni följer, gillar, delar och sprider att jag och butiken finns.

Kram på er alla!

2 kommentarer:

  1. Så rooooligt! All lycka till dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Himla fin butik, verkligen!

    Kram från Ulrika

    SvaraRadera