söndag 29 maj 2011

Mammas dag

Till mor


Termos från Greengate

Fågelbad i mammas trädgård

Hon, kvinnan som gett mig livet.
Hon, som är så lätt att ta för given.
Hon, som är där för mig vad som än händer och vad jag än gör.
Hur elak jag än är och hur mycket jag än förstör.
Hon, som följer mig genom livet, från liten till stor,
jag talar förstås om min kära mor.
Livet utan henne skulle aldrig vara det samma,
jag skulle aldrig kunna klara mig utan min mamma.
Min mamma, har funnits där så länge jag kan minnas,
och vore det inte för henne skulle jag inte ens finnas.
Det finns så mycket jag vill tacka henne för,
och visa min uppskattning för allt hon gör.

Kram Lina

(dikten hittade jag hos http://diktatorn.blogg.se/ fast jag har omformulerat den lite)

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt vackert fågelbad, vill oxå ha... antar det kostar en del... så jag får nog gå ut och gjuta mig ett i betong av ett rabarberblad, haha
    Kramar Mia

    SvaraRadera
  2. Hihi, men ett rabarberbladsfat vore ju urläckert!!! Kraaam

    SvaraRadera