torsdag 4 oktober 2012

lovely

Pappas farfars gamla skrivbord står i kontoret


fotoalbum
Det här skrivbordet var i ganska risigt skick, men fick ändå följa med till nya huset för tre år sen. Bättre det än att bli stående i något fuktigt uthus. Med lite svart färg blev det skapligt (om inte riktigt tjusigt). Det är ju extra roligt att ta tillvara på gamla möbler som använts av ens släktingar, tycker jag. Undrar vad som skrivits vid detta skrivbord genom åren... själv sitter jag mest och pysslar här. 

Det var länge sen jag pysslade med fotoalbum (nu ligger ju bilderna bara på datorn å tråkar), men varje år sätter jag åtminstone in några bilder och citat i ett litet album som heter Du & Jag. Stora hjärtat fick det när vi firade 10 år. Och sen har jag fortsatt fylla på med roliga bilder och knäppa citat (som knasigheter vi sagt i sömnen eller på fyllan å villan...). En riktig ego-bok med andra ord. Men så rolig att bläddra i. Den första bilden är på oss när vi står vid hjärtats snygga epa-traktor. Haha! Underbart! Nästa vecka firar vi 15 år. Det är lång tid. Nästan halva livet. Lite galet och mycket stort!

Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar