lördag 13 oktober 2012

Ta'daa!

Fotovägg och gammal dörr på plats





Rosor från stora hjärtat



Titta! Jag har hunnit med litegrann idag... 

En himlans måttande och mätande, men nu är fotoväggen äntligen färdig. Det blev ett stort ego-foto på oss i mitten och flera mindre foton på våra små hjärtan runt omkring ;o) Familjen är det bästa som finns och bilderna gör mig lycklig och tacksam. Så mycket kärlek!

För ett tag sen blev jag lite lätt förtjust i en gammal dörr som jag hittade på gården. Smal, hög och med fina speglar. Den var visserligen lite "vissen" i färgen, men det var lätt fixat med en fin ljusgrå nyans. Och nu står den alltså i vardagsrummet. Dock "krockade" den med min westernsadel som suttit på takbjälken ovanför. Sadeln plockades ner och ska nu få sig lite kärlek innan jag (förmodligen) gör mig av med den. Det kommer smärta ordentligt i hjärtat, men jag kan inte spara på allt...

De stora rosorna fick jag av stora hjärtat på vår 15-årsdag. Så vackra!

På sista bilden ser ni en skymt av panelväggen (utanför lillasysters rum). Fler bilder kommer...

Kram och fortsatt trevlig helg! Nu blir det lördagsmyyys med familjen!
Lina

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder du bjuder på. Så fin dörr!!!
    Ha en skön lördagskväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gjort!

    Måste oxå printa ut bilder på barnen o fylla alla ramar jag köpt på mig.

    Himla fint med en gammal dörr sådär!
    Vad heter kulören?

    Ha en fin kväll, Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kulören heter S2502-Y. Jättefin och varm grå färg som passar fint till de Stockholmsvita väggarna och snickerierna.
      Ha det gott!
      Kram Lina

      Radera
  3. Vilken jättetrevlig blogg du har!
    Ramlade in på den när jag sökte efter "vita sägramat".

    Den du har är ljuvlig, kommer du ihåg inlöpsstället?
    Tacksam för svar.

    Med vänlig hälsning,
    Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du hittade hit :-)
      Sängramen är ett loppisfynd som jag målat. Kan tänka mig att det finns liknande på Mio eller EM. Lycka till!
      Kram Lina

      Radera
  4. Du har lyckats igen =) Är så mysigt och fint, skulle vilja slå mig ner en stund på stolen där *hihi* Verkligen mysigt med fotoramar på familjen, har med en sådan vägg. Ha nu en mysig dag! Kramen

    SvaraRadera
  5. Så himla fint. Var får du alla ideer ifrån? Hade gjort vad som helst för att få ha den förmågan/gåvan du har. Men jag har iallafall turen som hittat hit till din fina sida, så även jag kan få njuta av alla fina bilder och drömma mig bort och önska att det var mitt hem :-) ha en mysig söndag. Kram/Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!
      Hihi, bra fråga... jag har massa idéer och skulle egentligen behöva ett hus med en sisådär hundra rum så jag skulle slippa göra om hela tiden :-)
      Må så gott!
      Kram Lina

      Radera
  6. TACK alla rara för era hälsningar! De värmer!
    STOR KRAM!

    SvaraRadera